go3lesa قام بنشر June 17, 2007 Share قام بنشر June 17, 2007 حكايات زينات وسنية ورجعت لكم سنية بحكاية جديدة .. بعد غيابها في الحلقة إللى فاتت .. بجد سنية في الحلقة دي هتتعب أوي .. خليكم معاها .. وما تفكروا تسيبوها .. أصلها بتغرق في شبر مية .. أحياناً دماغها بتقفل ومش بتعرف تفكر خالص .. ولازم يكون جنبها ناس تســاعدها .. ويفهموها .. فأكيد زينات صحبتها مش هتبخــل عليها بأي مساعدة .. وأحنا شفنا في الحلقة إللي فاتت زيـــنات عملت أيه .. عندنا في مصر كلمتين بيقولهم علشان يوضحوا أن فلان الفلاني متمسك بالحاجة الفلانية .. بيقولوا عليه .. ده ماسك فيها بأيده وسنانه .. وده فعلاً إللى بيعمله حنفي .. نسيت أقولكم أن حنفي ده يبقى .. متهيألي عرفتوا مش محتاجة تفكير .. حنفي ده بقى يبقي زوج سنية.. وتبدأ الحكايــــة .. يدخل حنفي غرفة النوم على زوجته سنية ليوقظها من نومها ليخبرها بالخبر التالي .. حنفي: سنية .. سنيــــة .. قومي يا سنية .. سنيـــــــــــــــة .. سنية: خخخخخخخخخخخخ حنفي : يا سيدي على الإيقـــاعات سيمفونية بيتهوفاين يا أخواتى .. يا سنية قومي .. (( قالها حنفي بعصبية شديدة .. )) سنية : أيه .. أيه .. فيه أيه .. أيه حصل .. حنفي : أنا نازل .. سنية : طيب مع السلامة .. وغطت وجهها بالبطانية مرة أخرى .. قام حنفـي وشد البطانيـة من على وجه سنية .. يا ستي فوقي لي شوية الله يكرمك .. مش ممكن الغيبوبة دي .. قامت سنية من نومها .. وجلست على السريــر .. وضعت يدها على خدها .. وقالت : نعم عايـز أيه .. أديني قمت أهوه .. (فركت عينيها بأيدها وقالت : الله .. الله .. الله .. الشياكة دي ونازل .. رايح على فين إن شــاء الله حنفي : نازل .. أشم هوا شوية .. بدل المستشفي إللى أنا فيها دي .. كل ده نوم .. سنية : برجع من الشغل هلكانة .. وشغل البيت .. بتعب .. بلاش أستريح شوية .. حنفي : هما دول شوية .. أنتِ مش بتحسي بنفسك من الساعة 9 لحد الساعة 6 الصبح شوية .. ( تسع ساعات شويه يا مفترية ) قالها في سره طبعاً .. سنية : بس خلاص .. أديني قمت أهوه ..(( حتى النوم مش متهنيه عليه .. طبعاً برضه في سرها )) حنفي : لا لا براحتك على الآخر .. أنا كده كده خارج .. سنية : يعني المكان إللي أنت رايحه مالوش أسم .. حنفي : هخرج مع أصحابي أشم هوا .. بدل الخنقة إللى أنا فيها دي .. سنية : طيب يا حبيبي مع السلامة ..( بعد الكلمة دي قالت في سرها أبقى خلي أصحابك ينفعوك .. إلهي وأنت نازل الأسانسير يعطل بيك .. إلهي وأنت ماشي في الشارع تتكعبل تقع علشــان تتهد في البيت شوية ) حنفي : هتعوزي حاجة من تحت ؟؟ سنية : بس برضة ما قلتليش الشياكة دي كلها ومطقم كده علشان أصحابك ..!! حنفي : يا ستي أنا شيك لنفسي .. (( والله أنا غلطان أني صحيتك .. يارب تنامي .. نوم الظالم راحه من شره )) سنيــة : بتكلم نفســك برضة ..؟؟ حنفـي : أه عندك مانع ..؟؟ سنية : ربنا يشفي .. حنفي : بتقولي حاجه يا نومة ..؟؟ سنية : نومة .. لا بقول تروح وترجع بالسلامة .. حنفي : كملي نوم بقى .. قبل ما تفوقي والنوم يطير من عينك .. وقبل ما حنفي يكمل كلامــه .. كانت سنيــة مستغطية بالبطانية .. وبدأت في عزف السيمفونية بتاعتها مرة أخرى .. حنفي : مش ممكن الست دي .. إيه السرعة دي .. دي بتنام أسرع ما بتأزأز اللب .. يا ستير يارب .. وخرج حنفي .. من باب البيت .. وقرر أنه ما ينزل في الأسانسير .. ونزل السلم على رجله .. لأنه رياضي بطبعه .. بيحب الرياضة بصفة عامة .. ويموت في كرة القدم بصفة خاصة .. وطبعاً مدام سنية .. كسولة جداً جداً .. وأقصى رياضة ممكن تعملها أنها تكنس البيت بالمكنسة رايح جاي .. خرج حنفي في منتهى الشياكة .. بيحب يلبس كويس ويحط برفان .. بجد علشان خاطر نفسه بس .. وراح القهوة .. أقصد الكافية إللى متعود يقعد فيه مع أصحابـــه .. وقعد معاهم من الساعة 9 مساء لحد الساعة 11 مساء .. في الفترة دي بقى مدام سنية .. الله يهديها قامت من نومها .. دخلت المطبخ تشرب .. وقعدت تدور في البيت على سي حنفي .. بس سي حنفي مالوش أي آثر .. يا ترى راح فين .. سنية : آه أفتكرت .. ده قالي نازل القهوة .. أقصد الكافية .. يا سلام هي فرقت ماهي القهوة هي هي الكافية بس الفرق أن الكافية الحيطان بتاعته متغطيـــة .. الرجاله دول عليهم حاجــات .. بس الوقت أتأخر الساعه بقت 12 كل ده في القهوة .. أسرعت سنية إلى غرفتها وأحضرت موبايلها .. وأتصلت بحنفي حنفي : إيه يا سنيــة .. أيه حصل ..؟؟ سنية : ولا حاجة .. وأنت مخضوض كده ليه .. أنت فين بالظبط ..؟؟ حنفي : بقى أنتِ بتتصلي علشان تسألي أنا فين .. ما أنا قلتلك .. سنية : كل ده بره البيت ؟؟ طيب ولما ياخدوك تحري ويرموك في البوكس ..؟؟ حنفي (في سره طبعاً ): بوكس أيه بس .. يارب يوعدك بحد يديكِ بوكس علشان يفوقك من الغيبوبة إللي إنتِ فيها دي .. سنية : أنت رحت فين ؟؟ حنفي : أنا معاكِ .. سنية : طيب هترجع أمته ..؟؟ حنفي : خلاص هرجع على طول .. سنية : طيب خد بالك من الطريق .. مع السلامة .. حنفي : سلام .. ورجع حنفي البيت وكان فاكر أن سنية هانم في شرف أنتظاره .. ولكن للأسف خاب أمله .. لأن البيت مظلم ومافيش إلا أضاءة بسيطه فعرف أنها رجعت تاني وراحت في غيبوبة .. كل اللى بيحصل فى حياتنا او يوم عشناه هتدور تلقاه فى السنه وكتاب الله ربنا مخلقناش كده تايهين وهدانا بسنه وشرع ودين بيهم راجعين بيهم عايشين دى حياتنا فى دينا ودينا حياه رابط هذا التعليق شارك More sharing options...
!! SiLeNcE !! قام بنشر June 28, 2007 Share قام بنشر June 28, 2007 انا برد بس وانتي عارفة اني كنت قاريهم قبل كده بس هقراهم تاني تسلم إيديكي علي القصة الجميلة دي رابط هذا التعليق شارك More sharing options...
~MIDOZ~ قام بنشر July 3, 2007 Share قام بنشر July 3, 2007 تسلم ايديك ياجوعليصة رابط هذا التعليق شارك More sharing options...
go3lesa قام بنشر July 4, 2007 الكاتب Share قام بنشر July 4, 2007 السلام عليكم ورحمه الله وبركاته تسلم يا حماده عارفه والله انك كنت رديت قبل كده وانا كنت كتباهم قبل كده وتعبت بجد عشان ارجعهم تانى ليكو معلش يا عم فى الاعاده افاده احفظهم بقى عشان هسألك فيهم الحصه الجايه شكرا يا حماده كل اللى بيحصل فى حياتنا او يوم عشناه هتدور تلقاه فى السنه وكتاب الله ربنا مخلقناش كده تايهين وهدانا بسنه وشرع ودين بيهم راجعين بيهم عايشين دى حياتنا فى دينا ودينا حياه رابط هذا التعليق شارك More sharing options...
go3lesa قام بنشر July 4, 2007 الكاتب Share قام بنشر July 4, 2007 السلام عليكم ورحمه الله وبركاته تسلم يا ميدو على ردك ومرورك نورت القصه كل اللى بيحصل فى حياتنا او يوم عشناه هتدور تلقاه فى السنه وكتاب الله ربنا مخلقناش كده تايهين وهدانا بسنه وشرع ودين بيهم راجعين بيهم عايشين دى حياتنا فى دينا ودينا حياه رابط هذا التعليق شارك More sharing options...
LoVe AnGeL قام بنشر July 5, 2007 Share قام بنشر July 5, 2007 تسلم ايديكي يا قمرررررررر رابط هذا التعليق شارك More sharing options...
go3lesa قام بنشر July 8, 2007 الكاتب Share قام بنشر July 8, 2007 السلام عليكم ورحمه الله وبركاته تسلمى يا انجولتى على ردك ومرورك منورانى يا حبى كل اللى بيحصل فى حياتنا او يوم عشناه هتدور تلقاه فى السنه وكتاب الله ربنا مخلقناش كده تايهين وهدانا بسنه وشرع ودين بيهم راجعين بيهم عايشين دى حياتنا فى دينا ودينا حياه رابط هذا التعليق شارك More sharing options...
Recommended Posts